reklama

14.8.2008

...za cukrovú vatu, lepkavé prsty a nič okolo, iba tá chuť detstva,

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

...za bosé nohy na tráve pod stolom v záhrade u babky, za talianske keksíky, veľa kvetov a farieb naokolo, poobedňajšie slnko a žmúrenie, vysoký strom, ktorý tam naši zasadili, ktorý má toľko rokov ako ja,

...za mamičky, ktoré dávali cikať svojich synčekov, obe mali otvorené dvere a jeden nechcel cikať lebo nepočul toho druhého a potom sa báli, až nevedeli kam od strachu ísť toho, čo suší ruky a hučí,

...za to, že som voňala ako egrešík,

...za počutie dažďa nadránom a znovuzaspanie s takou chuťou,

...za to Dobrý večer teta a zachvíľkové Teta? ...aha čo dokážem, od maličkej neznámej kolobežiarky, keď som sa vracala v hnedých legínach, hnedých skoro drevákoch, béžovom tričku s ľevanduľovou mašľou a ľevanduľovými náušnicami, ešte, čo mama nosila a volala ich klipsne, a s veľkým náramkom, čo sa hodil k drevákom,

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

...za robotníkov za oknami, keď pomáham s daňami mame, tak ako som sľúbila, za ich jednoduchý svet, za to, že Ivana z Hnúšti, tá kozatá, čo som ju šmykal a mala frajera, za to ako sú pri našich oknách strašne dlho, pozorujú a je to nepríjemné, ale je nám zaťažko zatiahnuť žalúzie,

...za zas toho mladého vedúceho z Panta Rhei, ktorý bol oproti, obedoval rovnaké a čítal ma, predlho, priokato a precízne, až bolo smiešne a nedalo sa najesť, nakoniec ten jeho úsmev, zasunutie stoličky a pohľad do zeme,

...za to, ako sa ma držala, silno až bolelo, keď štekal ten pes, ktorého sa bála,

...za vodu, kačky a labute, páriky s pivom na tráve, za to, že musí mať pekné ruky a ísť s nami do lesa, len tak,

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 ...za pusy na ústa pri vítaní a lúčení s ním aj s ňou,

...za špaldovoškoricové sušienky, ovsené vločky s bielym jogurtom a javorovým sirupom a doobedňajšie dávky Beijingu,

...za úsmev od tmavého a vysokého, ktorý písal smsku, ja som bola zahľadená a išli sme sa naraziť,

...za jej biely lak na jednom prste, tatranku a čaj Pu Erh, ktorý voláme Pu Ehr,

...za to, že ty moje chúďaťko, keď som hovorila, o svojej svatbe, že chcem smotanové šaty, červený rúž, ktorý by sa mi vraj nehodil, biele ruže, a potom deti, Tobiaska a Emu, alebo Tamarku alebo Natálku,

...za to, že by chcela, aby som si našla muža ako je náš tatík, ktorý by mi s láskou zaväzoval šnúrky, keď by som bola tehotná, prikrýval ma, keď by som sa v noci odkopávala a bol obetavý,

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďakujem.

Martina Straková

Martina Straková

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

medzi riadkami. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáMerci

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu